Sommaren 1994 i repris tack

Då var det igång igen, ännu en stor utmaning. Försäsongen med Team Camper. Det är med blandade känslor man ikväll skall ut å springa å slita. Jag hade ju en väldigt bra ursäkt i Måndags så min löpdebut (med laget) blir ikväll. Lördagens internmatch gav dock lite blodad tand eftersom det inte bara var jobbigt utan även väldigt kul att komma igång. Bramsell hade tydligen saknat mig eftersom det tog han hela fem minuter att knäcka min första klubba.

Nyförvärven var på plats och det var framförallt de jag själv spelade med man lade mest märke till, herr Lindström var sig lik, Rapp som sjutton och ett ständigt sökande för att vara spelbar. En spelare helt i min smak som släpper mycket boll och gör sig spelbar direkt igen. Bobby som "sågade" min blogg var även han en trevlig bekantskap. Sen hade vi ju en liten liten Becke i motståndarlaget. Där fanns det en jäkla massa spring i benen. Vi verkar ha en bra mix i år.

Ytterligare utmaningat utspelar sig i Österrike och det tog fart igår. Det var precis en sådan start man ville ha och jag skulle inte ha något emot en repris av sommaren 1994, både vad det gäller väder och framgång på planen. Nu ska man väl inte dra för stora växlar av detta för även om jag tycker "experten" Elin Ek väldigt sällan säger smarta saker så måste jag ändå hålla med om att Hellas är EM:s hittills sämsta lag. Dom ville ju inte ens spela. Det ville dock Sverige och det var kul att se Micke Nilsson på vänsterbacken och även....faktiskt...... Daniel Andersson som gör en gjuten insats på mitten. Man snackar ju ofta om att Sverige inte har nån bredd men jag har nu äntligen förtsått varför Mr Lagerbäck har källström på bänken. Han vill ju som alla andra kunna visa att man har storstjärnor att kasta in så tyvärr lär han få sitta kvar där.

Det är alla fall skönt att det rullat igång så kanske det dyker upp lite kul saker att skriva om. Jag börjar ana en viss torka så ja väntar in nästa bravad på looserstreet. Det vimlar ju av fåglar i luften så det är väl inte omöjligt att fler roliga incidenter med albatrosser kommer ske men fram till dess skall vi gräva guld i Austria!!!!!! 

Kommentarer
Postat av: #94

Daneborn... Så er der kommet billeder på svenmark igen. MBC2008, det ser ud til at have været sjovt :-)

2008-07-17 @ 12:14:56
URL: http://svenmark.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0