Undrar om det kommer va folk på stan idag

Det kan inte mäta sig med syttonde maj men imorron är det nationaldagen i Svedala. Det är inte bara det som är på gång, äntligen är det dags för EM fotboll igen. Som vanligt har man grymma förhoppningar men dom brukar ju kunna gneta sig en bit i mästerskapen. Om min lilla skrälltippning går igenom så slår Sverige ut Rumänien i kvarten. Dock tar det stopp i semi mot Frankrike men då e jag nöjd alla fall.
Själv hade jag mina 2 ggr 45 minuter plus förlängning på Väla igår. Det var tufft men riktigt skoj å Team Nyman-Daneborn rodde det i hamn galant. Stjärnorna i det laget heter Jonathan och Alexander å dom levererade verkligen. En välförtjänst segermiddag på Ringstorp Pizzeria fick avsluta den dagen. Jag somnade som en bebis på kvällen.

                                                                                       
Idag är det nya utmaningar som väntar. Fint väder å en afterwork inplanerad på "fyllerondellen". Nu lär det ju inte bli så mycket av just den sistnämnda varan me tanke på trötthet å en väntad storm av studenter. Bara det att sitta å titta med totalt haksläpp kan vara en enorm underhållning. Man minns ju hur det själv var,,,,,, vaga minnen alla fall.
Det va ju inte direkt igår man var där själv, men kul va det. En kväll jag gärna hade upplevt igen å kanske tatt eller annat annorlunda beslut. men liksom yrkesval så tog jag lite märkliga initiativ min studentkväll, därav de vaga minnena. Jag håller tummarna för varenda student idag att det går som de planerat och vill. Skulle det nu mot förmodan inte göra det så tappa absolut inte hoppet för när du minst anar det kommer en fågel och levererar i nacken på kompisen du går med å turen vänder även för er. Ibland tar det många år men för eller senare så funkar det.

Jag börjar bli sugen på match igen. Välaturen gav mig blodad tand så jag ser verkligen fram mot internmatchen på Lördag. Det är träning i ottan (kl 11) å det e väl det enda som talar emot rappa ben å tunnelverkstad men man vet ju aldrig.

Slutligen vill jag citera ikonen Pontiak Johansson, sommaren är här, ingen stress, bara fart och fläkt!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0