Huliganen i Västra Karup

Såna här dagar är jag väldigt nöjd med livet. Dagen började kalas då jag skulle ner till bilen, det vibrerade till i fickan och smset var av den trevliga sorten. Fidde erbjöd sig att låna ut brudmagneten (Caben) till helgens trevligheter i Båstad. Jag och Micke drog naturligtvis en cruisingrunda inne i Hbg centrum innan vi styrde den läckre mot Bjärehalvön. Väl framme fick vi ett trevligt mottagande av helgens festkommitté (Bramsell). Vi packade det nödvändigaste, dvs brassestolar och danskedryck och begav oss till Västra Karup. På schemat stod fotboll och den 25 gradiga värmen gjorde gott. Nu var det nog så att värmen slog till ordentligt på en av våra tillresta Klippan supporters. Västra Karup hade valt att ställa sveriges starkaste dräng i kassen....han hade nog inte sin bästa dag vilket Micke tyckte va rätt skoj. Kommentarerna började hagla och drängen blev mer å mer förbannad. Till slut bad han dommaren kasta ut denne huligan från arenan vilket aldrig blev av. Troligen för det var ganska harmlösa ramsor han kläckte ur sig. Supportern klarade sig från ett blått öga och grabbarna på planen delade broderligt på poängen. En riktig publikfest var det alla fall och en ny ramsa föddes om Fidde Persson, den gillade han inte.
(bra tryck på landet)

Eftersom klockan vid det här laget inte var mer än fem på eftermiddan så styrdes det hemåt till Båstad igen. Grillning stod på schemat. Nu fick vi börja med att storhandla eftersom bramsell inte hade mer än dryck och ett paket smör i kylen. Grabben hade inte ens ketchup....trodde ja alla hade. Lite engångsgrillar inhandlades, jag måste säga att dom e grymt överskattade. Märkligt dåligt drag i dom så det va bud på att steka grejjerna istället. Stekpanna hade han alla fall.

Nu är det som det brukar efter en trevlig helg. Lite tomt, lite tyst och en enorm solfrossa. Det var i alla fall värt det men nu är det nog viloläge fram till grabb/schlager festen hos Böna den 24:e. Den komer också inledas med att se Fidde "Gattuso" Persson spela lite boll. Skillnaden är att den här gången får huliganen stanna hemma. Man vet ju aldrig om Grevie har sveriges starkaste bibliotikarie i holken.

Man kan förresten börja ana ett mönster på antalet besökare på min blogg. Jag får börja mörka mitt privatliv tror jag för dagen efter fest är det alltid en uppgång i antalet läsare. Jag trodde ja va en hemlig kille, som Fidde ungefär.

Njut av solen tills vi hörs igen.

Kommentarer
Postat av: fulsvenne på looserstreet

helt klart din bästa blogg,jag garvade många gånger fan du är en rolig prick

2008-05-12 @ 00:58:50
Postat av: Elina

Jag vill höra allt om helgen, jag missade ju :(

2008-05-12 @ 11:31:52
Postat av: #23

Haha det får vi ta på tele....allt kan inte tryckas *L*

2008-05-12 @ 11:57:22
Postat av: Jonas Svensson coach TT99

Tjenare!!
Måste medge att det kommer bli väldigt tråkigt att inte spela i södra tvåan nästa säsong om det blir som den preliminära serieindelningen ser ut. Har varit jävligt skoj med all publik å fantastisk rolig innebandy!! Tack för i år och fören grym blogg och lycka till nästa säsong.

2008-05-14 @ 22:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0