Innebandyklubban har nu gjort säsongsdebut

Så gick jag då och la mig efter ett eftermiddagspass på jobbet. Att somna tidigt e ju helt omöjligt men det blev ju inte lättare att killen i lägenheten över mig och hans nya flickvän bestämde sig för att "flytta möbler" vid tolv på natten. En kudde över mitt huvud hjälpte föga, inte heller att gå ut och lägga mig i vardagsrummet. Klockan ett fick det liksom vara bra så fram åkte en innebandyklubba och ett par tre riktiga svepare i taket stillade amors pilar däruppe så det blev lugn å ro... jösses på nåt sätt.

Att det nu har vänt fick han rätt i till slut den gode Micke, det har vänt, det har vänt nåt så kopiöst. Jag e en lycklig kille trots att det väntar helgjobb med 25 grader varmt ute, det stör mig inte, inget gör det just nu. Kanske berättar jag mer om det senare, kanske inte. Jag fick alal fall ett kvitto på denna vändning i Torsdags då det var dags för vinlotteri. Den 15 dragningen i ordningen, dvs flaska 141-150 skulle nu lottas ut. Jag och min far är de enda två som aldrig vunnit en enda flaska men som dom säger. Plötsligt händer det, mitt namn drogs av min hjälte, min faster. 
(Nu kan det ju kanske bli en vin picnic...eller nåt)

Som sagt stundar ju jobb i helgen, jag hade med lätthet kunna tänka mig att vara nån helt annanstans men vid den här tiden på söndag så är det över för den här gången. Det vore dock trevligt me ett kaffebesök eööer nåt under helgen...så ni vet bara.

 Det är nu bara styvt en vecka kvar till försäsongen med laget sätter igång. Känner mig liiiiite bättre förberedd än förra året när man var fullproppad med medicin å kände mig 100 år gammal. Iofs är jag ett år närmre 100 i år men starkare....sååå mycket starkare. Dessutom ska det bli OK kul att träffa grabbarna igen. I år ska jag kära all stationsträning med Johan Sangéus för då får man verkligen ut max.

Ses i spåret!!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0