Jag önskar ja var fotbollsspelare igen

Dagar som dessa på jobbet gör att ja fattar vad ordet överbetald betyder. Det händer absolut inget alls och skulle det göra de så blir man bara irriterad för man har gått in i vilostadiet kan man säga. Det gör också att man får en liten extra stund att fundera. det gör jag nästan aldrig annars............eller ??

Jag har alla fall kommit på att jag saknar fotbollen så enormt mycket. Man sitter här nu och undrar varför man känner sig så jäkla otränad varenda vår sommar. Det beror ju främst på två saker. Förr lirade man fotboll så man höll igång året om. En innermittfältsposition gjorde ju att det blev en hel del löpa vilket gjorde att man var bättre tränad till innebandyn vilket i sin tur ledde till att man även där var en bättre spelare.  Nummer två, ju äldre man blir desto hårdare tränar man och är oftast bäst tränad av alla. Det ser man ju på sporten för jämnan. Tja så hade det säkert varit om man hade haft 2 miljoner i veckan för att idrotta. Då hade ja me kunnat träna varje dag.

En annan sak jag saknar är faktiskt  skolan. Så jäkla bekymmerslöst livet var egentligen. Mitt största bekymmer då var väl hur jag skulle få tag på de saknade numren i min Buster samling samt om jag skulle klara mig genom dagen utan att hamna i slagsmål. Låter kanske inte så kul men det var ju så harmlöst på den tiden liksom.


Slagsmålen var för övrigt ganska renhåriga när jag gick i plugget. En klockren sen va det över, inga sparkar på liggande motståndare. På sin höjd en liten kommentar kanske men det var inte helt ovanligt att man satt å snacka tillsammans nästa rast. En underbar tid helt enkelt.

Tillbaka till min Bustersamling. Jag saknar lite nummer mellan 1969-1971, är det någon som kan hjälpa mig ?*L*.

Små noteringar under veckan.
HIF kan inte vinna två matcher i rad i allsvenskan.

Eskilstuna City har börjat med två segrar i div 2. Med andra ord den bästa starten sen man börja tura mellan Helsingör-Helsingborg.

Hockey VM är igång, alla tror det kommer gå åt skogen för ett talanglöst Sverige utan NHL stjärnor. Inte minst efter den föga imponerande insatsen mot Vitryssland igår. Håll i hatten, jag tror Sverige går minst till semifinal. Minns var ni läste det.

Kommentarer
Postat av: Roger & Pernilla

Sitt inte och beklaga dig, du har det för bra för det. Vi har precis låtit 40 gäster gå hem, mätta och belåtna, efter Antons konfirmation idag.En del skulle hem till Danmark, dock ej till dina "hemtrakter", utan mina. Nu är tanken att vi ska deklarera, kommer gå bra efter några glas öl?
Snart börjar vi träna stenhårt, eller vad säger du...

2008-05-04 @ 20:34:40
Postat av: grismun på looserstreet

nej jonte sverige åker i kvarten,men jag har haft fel förr,i mina ögon har du sveriges bästa blogg,men det är den ända blogg jag läst i hela mitt liv.

2008-05-06 @ 20:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0