Kungsörnen svepte in över Helsingborg

Fredag morgon, första samtalet på jobbet. Herr Gullbrandsson ringde. Varför han gick upp den dagen över huvudtaget är för mig en gåta. Den utskällningen var väl ingen smakstart på dagen men jag frågade honom alla fall hur det känns att leva ett felfritt liv. Hans puls rusade nu upp maxbelastning så ett par väl valda ord fick jag höra innan han som man naturligtvis gör om man är en trevlig människa slängde luren i örat. Jag vet ännu inte riktigt va han ville... får väl se om vi hörs igen.

Annars är det ju mycket nu med looserstreet. Jag å Micke bestämde oss alla fall för att ge hamnpaviljongen en chans. Jag ville ta bussen ner men Micke tyckte det va fint väder så det fick bli en promenad. Överdrivet glad å positiv konstaterade han vid flera tillfällen att nu vänder det. Looserstreet kommer döpas om, den här sommaren blir den totala vändningen. Halvvägs ner i backen hade en fågel tröttnat på hans snack om att det blir bra det här så fågeln svepte in, siktade och avfyrade en rejäl salva rätt i nacken på han. Nu snackar vi inte en liten gråsparv utan nån form av mutant, en kungsörn tror ja det var. Man kan ju säga att vändningen kom för det var bara att vända å gå hem igen. Klädbyte å sen fick det bli buss ner. Trägen vinner.
(Siktet var väl inställt å gott om amunition hade den)

På lördagen släpade jag me Sara & Pia till en butik. Nu skulle ja bara köpa en tröja tänkte ja å eftersom ja aldrig hittar nåt tänkte ja att lite hjälp från dessa charmiga modeikoner måste ju bli bra. Mycket riktigt, två tröjor hittades å gjorde sedan succé på kvällen. Alla fall om du frågar mig.
Succé ska man väl inte påstå att fröken Perelli gjorde men ärligt talat så känns det väldigt märkligt d där. Ukrainas totala kopia slutar tvåa, nu e jag ju inte expert men sveriges låt var definitivt topp 3. Nya tag nästa år.

Då var det alltså dax att skalla kudden. Det kan behövas efter en händelserik dag. Hoppas nu alla har kommit ihåg att gratta sina mammor.

Kommentarer
Postat av: kungen av looserstreet

det kan ha varit en albatross,som skit på mig,nice blogg mannen ha det bäst

2008-05-26 @ 17:38:35
Postat av: Sara

Modeikon? Jojo, jag tackarjag!:-)
Ja, fint blev det ju iaf!

2008-05-28 @ 12:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0