Lisa & Leijon, hur vågade ni????

Det var årets chansning som utspelade sig på skanneliden i fredags. Leijon och Lisa behövde lite hjälp med diverse snickeri/grillning/barnpassning. Det är ju inget konstigt i det. Däremot gambling på hög nivå när det blev Michael "Tummen mitt i handen" Ericsson och Jonas "No clue what so ever" Daneborn som skulle stå till förfogande. På ett mirakulöst sätt lyckades vi fyra, ja fem med Olle, få ihop detta och ja måste säga att det blev riktigt bra. Dessutom verkade Olle trivas och grillningen blev lyckad så i det stora hela för man se tillbaka på detta med tillförsikt. Och vem vet..kanske är vi där i slänten nästa helg igen å gräver å hamrar.
(Mickes högra OCH vänstra hand)

På lördagen kändes det mer som jag missade nåt än upplevde något. Jag släpade mig otroligt trött söderut mot betongens mecca Malmö. Utöver kvällen ringde telefonen tätare och tätare. Det var Svenmark/Backstabbers som firade 17 maj i Oslo och var inte sena att ringa och gnugga in att ja verkligen missade något. Även om det blev svårare och svårare att förstå vad dom sa så förstod jag mer å mer att jag verkligen borde varit med gutta istället för i Malmö. Missförstå mig inte, det var riktigt trevligt folk i Malmö men har man en gång upplevt 17 maj på plats så vet man att det är där det händer.
(Detta skall ikke missas nästa år)

Jag kan sträcka mig till att gratulera Finnarna (det svider) till bronset. Det var verkligen rättvist eftersom ni bara torska skotten med 13-36. Något som dock aldrig kommer ske är att det klipps in en finsk flagga i denna blogg. Någonstans måste man dra gränsen.

Jag kan meddela att träningen idag gick in i fas två och blir lite tuffare framöver. Inte så kul men ack så nyttigt. Jag kan åxå meddela för er som undrar att det stämde verkligen. Yum Yum ÄR nudlarnas rolls royce och några andra nudlar kommer inte innaför dessa dörrar. Jag har åxå lyckats pressa kungen av looserstreet så jag fått redan på var man kan inhandla denna delikatess.

Jag fick även en tråkig nyhet i helgen. Tyvärr har Björn "Binderfeldt" Enberg fått förhinder och var tvungen att skjuta upp vår schlagerkväll. Jag hoppas få en inbjudan till ett annat schlagerparty på lördag för det får väl inte missas,......eller???

Kommentarer
Postat av: Mr Leijon

Tack ska ni ha grabbar! För er som inte tror på händelserna finns det faktiskt bildbevis på vår blogg!
Olle hälsar o undrar var man köper solglasögon!?

/#10

2008-05-20 @ 08:17:27
URL: http://minileijon.babyblogg.se
Postat av: Sara

Som du säkert redan vet är du hjärtligt välkommen till Bruksgatan på schlagerparty på lördag!

Heja Charlotte!! :-)

2008-05-23 @ 09:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0